Fisketur


Då har man precis kommit hem från en fisketur från Råå.. en kall men rolig fisketur, trots jag bara fick en torsk... och den var inte godkänd, skulle ju vara 45 cm! Medans två pojkar, björn och thiman fick 12 och 16 fiskar var! Och neej björn din "fisk" på 33 cm räknas inte.. !


Efter vi fiskat ett tag, fick jag såklart första fisken.. en torsk, stor men som sagt inte tillräckligt stor tyvärr! Men ändå.. pojkarna klarade ju inte av de, så de gick iväg och köpte "hjälpmedel" men visst..klarar man inte att cykla utan stödhjul ska man inte göra de ;). Så visst.. inte konstigt att de fick mycket fisk!
Men thiman hade en del problem att ta på sitt.. en och en annan vante fick ta lite stryck av de..
Thiman i koncentration:


Även om de var lite gnäll ifrån pojkarnas sida att de var trötta och lite bakis.. och thiman fick ju en mindre hjärtattack när vi berättade att vi skulle vara ute i 5 timmar! Men när vi var på väg hem.. satt de både två och somnade i plaststolarna på däck... björn gav upp efter stolen hade gungat lite och han trillade med huvudet hela tiden.. då gick han och la sig nere i båten! Men thiman kämpade på även om han fick sina ryck ibland och trillade fram med huvudet ett antal gånger! Klart.. inte konstigt man är trött efter 16 fiskar ju ;)



Nix, duschen nästa.. men oj vad de fortfarande gungar, full? nee bara dåligt balanssinne antagligen!

Puss/S

Kommentarer
Postat av: Alex

Tyvärr kan jag ju inte säga detsamma, att jag är inne på din blogg lite då och då alltså. Å andra sidan visste jag ju inte ens att du hade en...får kolla oftare nu då med andra ord! :) Kram

2010-04-18 @ 21:34:13
URL: http://alexanderjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0